Nytt avtal hjälper dig få betalt av dåliga kunder

2019-06-11

Att en kund inte betalar i tid är något som händer de flesta någon gång. Det kan bero på ett fel i någons ända men ibland har kunden helt enkelt dålig likviditet. Hur snabbt du agerar på en utebliven betalning är ofta avgörande för när, och kanske om, du får betalt. En kund i ekonomisk knipa hamnar lätt i en ond spiral och om du ska skydda dina intressen behöver du därför agera snabbt.

För att kunna använda påminnelsetjänster och inkasso behövs ett abonnemang hos någon leverantör. Dessa abonnemang kostar normalt inget, bara när du använder de olika tjänsterna. Det är därför en väldigt bra idé att teckna ett årsabonnemang och ha i beredskap så att du kan agera snabbt när du behöver.

Vi har upphandlat ett inköpsavtal med Lowell, tidigare Lindorff. Det är en leverantör specialiserad på att hjälpa dig att få betalt av kunder som strular. Läs mer om Lowell och inköpsavtalet här på hemsidan under ikonen ”Inkasso”.

KUNDTJÄNST FÖR RABATTAVTALEN: kundtjanst@ifrabatt.se
FÖR ÖVRIGA FRÅGOR KONTAKTA: johan@isolering.org
Isoleringsfirmornas förening    Ringvägen 100, Box 171 54, 104 62 Stockholm